Bedrijfdiensten

Hoe kun je een leider zijn?

Verandermanager

Nichemarkten zijn groeiende economieën

Zelfs in de huidige voorzichtige economie is een veranderingsmanager nog steeds in opkomst. Er bestaat een hele industrie van specialismen die zich toeleggen op de erkenning van de kwaliteit en de doeltreffendheid van verandering. Een van die niches is de fintrepreneur. Een ondernemer kan geld verdienen (winst maken) ondanks economische tegenspoed, naarmate hij met meer succes signalen van economische tegenspoed kan negeren.

Waarom die moeite? Wel, denk aan de ondernemer die in de jaren 70 en 80 de marktschommelingen filterde en zijn fortuin uit beleggingen gebruikte om zijn schulden af te betalen en kleren te kopen. U ziet waarom het fintrepreneur-concept een goed concept is. Je moet je ook afvragen waarom sommige mensen hier moeite mee hebben.

Creëer uw Niche

Maar wij denken dat het antwoord zowel eenvoudiger als meer ter zake is. Door de geschiedenis heen hebben mensen geprobeerd ver weg van menselijke interactie te reageren. Zij hebben geprobeerd gemeenschappen en collectieven te vormen om sociale doelstellingen tegen te gaan. Zij hebben zich met de natuur verbonden en geleerd hun woning als krachtbron te gebruiken. We kunnen dit zien bij de komst van de landbouw.

Gemeenschapsleiders waren de mensen die mensen, middelen en technologie konden organiseren om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Het waren leiders die handel en communicatie konden vergemakkelijken.

Om een leider te zijn moet je een efficiëntie verhouding van 1:3 hebben. Je moet degene zijn die de beste strategie kan bedenken om het meeste voor de groep te bereiken. Andere behoeften zijn afwezigheid, kennis, ervaring en interesses. Met alle wordt op dezelfde manier rekening gehouden.

Er zijn leiders gemaakt en afgewezen in de geschiedenis. Er zijn leiders in deze tijd. Sommigen van hen staan op en kleden zich in pakken en pedicures om aan de behoeften van het moment te voldoen. Hoe groter de behoeften, hoe meer macht. Macht is de neiging om alle intermenselijke interactie op te vatten als een bedreiging of concurrentie.

Daarom is het belangrijk dat u de beste bent in het inspelen op macht om erkend te worden. Erken opkomende leiders enVIP’s (Very Important Persons). Of ze nu individueel of organisatorisch zijn. Deze zullen evenementen en functies met een hoog profiel bijwonen. Kijk naar potentieel en ontwikkelingsbehoeften. Besteed aandacht aan mensen en de situatie en hoe zij zich tot u verhouden. Een voorbeeld hiervan is Bill Gates en de Fortune 500.

Wees relevant – Het is duidelijk dat hoe meer je weet, hoe belangrijker je bent. Maar relevantie en belangrijkheid moeten verbonden zijn met een verband met de functie. Houd de belangstelling en het enthousiasme tijdens de wedstrijd op peil. Maar blijf je concentreren op de functie.

Er zijn vele manieren om met deze groep om te gaan. Respect, bewondering, een grapje uithalen, geamuseerd worden, uitdagen, gezelschap, informeren, gekwetste gevoelens minimaliseren. Wederzijds belang zal ontstaan als jullie allemaal naar elkaar omkijken.

Kijk uit voor elkaar. Zoek naar manieren om je netwerk uit te breiden. Maak een lijst van wie je zou kunnen kennen en wie je gemeen zou kunnen hebben. Begin met de families en kinderen verjaardagskaarten te sturen. Dit is een klein begin, maar ik denk dat het nuttig voor u zou zijn om klein te beginnen, public relations draait om de kleine dingen en als u uw familie regelmatig samenbrengt zal dat u op de lange termijn helpen.

Lees meer

Sales consultancy
Management consultancy